Spiffbet ökar antal casinon på svenska marknaden

Det svenska iGaming-företaget Spiffbet kommer inom kort att lansera fler casinon på den svenska spelmarknaden. Deras casinon på den svenska marknaden går under Bethard Groups svenska licens. Eftersom Spiffbet är ett mycket erfaret företag inom spelindustrin förväntas det inte innebära några höga kostnader med lanseringen och inte heller några stora risker.

Tre stycken casinon lanseras

Det är tre stycken online casinon som lanseras under Bethard Groups licens, de har faktiskt redan gått live på marknaden. Spiffbet har redan fyra casinon tillgängliga sedan innan på den svenska spelmarknaden; Metal Casino, Scandibet, TurboVegas och LiveLounge. Scandibet och Turbo Vegas förvärvade de nyligen då de köpte Manisol Gaming. Med den nya lanseringen kommer företaget istället att ha sju stycken casinon aktiva i Sverige. De tre nya casinona är BusterBanks, Cashmio och Zenspin.

BusterBanks

BusterBanks har i dagsläget inte hunnit lanseras i Sverige än, men det kommer inte dröja länge till. Därför vet vi än så länge inte så mycket om hur sajten kommer att vara uppbyggd. Med tanke på hur erfarna Spiffbet är det dock lätt att anta att casinot kommer vara top-notch.

Cashmio

Cashmio kallar sig världens gladaste casino. De är redan aktiva i Sverige och för att komma igång gör du en insättning med Zimpler Casino. Spelutbudet består av över 1 500 speltitlar inom slots, live casino och jackpottspel. Det här är dessutom ett casino som var aktivt och omtyckt i Sverige även innan den svenska spellicensen introducerades.

Zenspin

Även Zenspin väntar fortfarande på att lanseras, men troligtvis dröjer det inte länge till. Det vi vet i dagsläget är att det är ett Pay N Play-casino. Vi förväntar oss en snabb, smidig och framför allt bra spelupplevelse på casinot.

Spiffbets ord om lanseringarna

Spiffbet chef för casinoverksamheten, Maria Boelius, har gjort uttalande om lanseringarna. Främst säger hon att företaget är glada över att öka sin närvaro på den svenska spelmarknaden. Hon säger vidare att Metal Casino växer rejält i Sverige och att företaget tror på samma potential för de tre nylanseringarna.

VD:n för Spiffbet, Henrik Svensson, berättar att företaget hela tiden haft tanken på att skapa synergier mellan sina olika varumärken. Det var redan givet att de skulle lansera fler varumärken på den svenska marknaden. Svensson uppger också att förändringen inte medför några stora skillnader rent operationellt, de räknar inte heller med något merarbete.

Vilka är Spiffbet?

Spiffbet är ett svenskt varumärke som är aktivt på iGaming-marknaden. De äger flera casinovarumärken, såsom de vi nämnt ovan men även till exempel Wishmaker och Goliath Casino. De är också aktiva inom spelproduktion under varumärkena STHLMGAMING, Spiffbet Casino och Spiffbet Sports.

Företagets online casinon fokuserar på att erbjuda en förstklassig spelupplevelse och bra underhållning i en ansvarsfull miljö. Spelproduktionsavdelningen arbetar i sin tur på att utveckla ett brett utbud av olika spel som passar alla typer av spelare och även på globala marknader. Spiffbet har som mål att förvärva nya verksamheter inom spelmarknaden för att förbättra sin position på marknaden. Spiffbet AB är marknadsnoterat på Nasdaq First North Growth Market.